Pagina's

23 november 2013

Een nieuwe kamer

Kleine meisjes worden groot...het babybedje verdween en Eleonor kreeg een splinternieuwe kamer!
Haar mama vroeg me of ik een kussensloop en een uiltjesknuffel wou maken voor op de nieuwe kamer...uiteraard! Challenge accepted! Dit was enkele maanden geleden, toen ik net begonnen was met naaien (niet dat ik nu al zo'n pro ben!), dus een uitdaging was het zeker.

Samen gingen we stofjes kiezen, want ik had natuurlijk geen idee welke kamer ze besteld hadden en de mama had geen idee welke stofjes voor mij haalbaar waren om mee te werken!
Het stofje van de kussensloop komt van Ikea, de andere van Mertens en Samira (beide te Gentbrugge).
Het patroon van het uiltje vond ik op de site van Inge Snuffel.

Ik geef toe, ik had een beetje schrik dat het uiltje zou mislukken, dus heb ik het eerst in een oefenstofje gemaakt. Maar de schrik bleek nergens voor nodig, ik was tevreden met het resultaat en maakte een klein ventje blij met het oefenexemplaar! :) Het échte werk kon dus beginnen...

Eleonor kan zalig slapen en spelen op haar nieuwe kamer! In tegenstelling tot andere kindjes ligt dit bij haar toch anders... Eleonor lijdt aan Pseudoartrose (niet-helende breuken), zij draagt voortdurend stapbeugels. De botten hebben geen genezingskracht en een oplossing werd nog niet gevonden. Wie er meer over wil weten of graag wil steunen kan terecht op de site van Bone4Kids of de Facebookpagina. Ze doen geregeld leuke benefietacties en kunnen je steun zeker gebruiken.

Hieronder zie je de resultaten van de naaiwerkjes!

Groetjes! 
NiNi


 Het uiltje in de definitieve stofjes! Het bloemetje werd gehaakt door Veronique.

 De achterkant van de kussensloop, zoals je ziet afneembaar zodat hij kan gewassen worden!

 Haar nieuwe kamer met kussen en uiltje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie na...