Pagina's

13 november 2013

Nog 12 keer slapen...

Het is bijna zover, thema 'de Sint' komt eraan!
Ja, ik beken, ik kijk ernaar uit. Mijn favoriete tijd van het jaar als juf! Zalig hoe enthousiast de kinderen zijn, ik doe gretig mee! 's Morgens al die verbaasde gezichtjes als er zwarte handafdrukken op de deurklink en de banken staan... "Juuuuuf, zwarte Piet is hier geweest!!! Hij heeft wel kleine handen, hé?!" (Oeps!)

Sinds vorig jaar is het er alleen maar leuker op geworden, dankzij Thaïs Vanderheyden. Zij schreef namelijk het fantastische prentenboek 'De spiekpietjes'. Hypermoderne pietjes, als je het mij vraagt, want deze kleine mannetjes zijn uitgerust met een gsm en ze zitten zelfs op Facebook! Ze trekken een paar weken voor de Sint komt naar onze streken en verstoppen zich overal: in je huis, in de klaslokalen, in de supermarkten, bij de bakker, ... Soms, als je heel goed zoekt kan je er eentje zien! Ze kijken toe wat de kinderen allemaal uitspoken en bellen dat 's nachts door aan de Sint. (Die man gaat mee met zijn tijd, me dunkt! Oud, maar lang niet afgeschreven.)
Bij het boek zit er een pluche spiekpietje (mét gsm in de hand), zodat het verhaal helemaal tot leven komt. Elke dag starten we dus met een speurtocht in de klas...de ene dag zien we eens een pietenmutsje boven de kast piepen, de andere dag zit er een spiekpietje achter het computerscherm, ze zijn inventief en kruipen overal op/onder/tussen.



Tenzij je naam Prem R. is, kan ik je het boek héél warm aanbevelen!
Uiteraard mag 'Dag Sinterklaasje' ook niet ontbreken in deze periode, oh nostalgie!
Nog 12 keer slapen en de klas wordt ondergedompeld in de Sint-gekte...

1 opmerking:

  1. O, een super leuke tip. Dit verhaal kende ik nog niet, en ken er nochtans een heleboel.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie na...